Dla wielu osób hasło własny biznes oznacza duże pieniądze i niezależność. Jednak jak się okazuje w praktyce, mnóstwo osób nie wychodzi na swojej działalności aż tak dobrze pod względem finansowym, jak początkowo zakładało. Z czego to wynika? Oczywiście w każdym przypadku z czegoś innego, z popełniania różnorodnych pomniejszych błędów. Dlatego warto bez wątpienia poznać kilka kluczowych zasad, które są w stanie pomóc prowadzić biznes bardziej efektywnie i z uśmiechem na twarzy.

 

Jak zminimalizować zbędne koszta?

Pierwsza kwestia to minimalizowanie zbędnych kosztów. Bardzo często prowadząc własny biznes, podejmuje się niestety dość nieprzemyślane decyzje. Może być to natomiast wzięcie drogiego pakietu internetu z telefonem czy też inwestowanie w reklamę, która nic nie wnosi do naszej działalności. Warto przeanalizować swoje działania w tej kwestii. Może się bowiem okazać, że tych kosztów po prostu nie potrzebujemy.

Nie szarżuj finansowo wtedy, gdy twoja firma przynosi dobre zyski. To kolejna zasada, której naprawdę warto się trzymać. W dobrym okresie można pozwolić sobie na więcej, ale nie na utopię finansową. Nie zawsze potrzebny jest w firmie nowy komputer czy też nowi pracownicy. Czasem lepiej jest przeczekać chwilową euforię i na zimno przemyśleć, czy w ogóle jest sens inwestowania w takie rzeczy.

Inną zasadą jest dążenie do wyznaczania sobie celu. Bez celu nigdy nie wiemy dokąd zmierzamy i na dłuższą metę może okazać się to pułapką. Przykładowo jeśli posiadamy jakiś cel finansowy, dobrze jest się go trzymać. Dzięki temu możemy również minimalizować niepotrzebne wydatki, ponieważ będziemy skupiać się na osiągnięciu konkretnego wyniku.

Spore koszta mogą obejmować nie tylko pieniądze, ale i nerwy. Dlatego kolejną zasada jest utworzenie systemu przypominania o płatnościach. Dzięki temu możemy zweryfikować szybko, którzy klienci już zapłacili, a przez których powoli popadamy w tarapaty finansowe. Zasada numer pięć, wyznacz sobie swoją własną pensję. Pozwoli ci to na życie zgodnie z tym, na co cię stać. To także ograniczy zbędne koszta i życie ponad stan. Czasem przy wyższych zarobkach firm możesz wydać więcej, niż powinieneś i niepotrzebnie obciążyć firmę.

 

Jak podejść do pracownika w biznesie?

W biznesie nie można liczyć tylko na siebie, ale z czasem również na pracowników. Jak nabyć takich, którzy się sprawdzą? Przede wszystkim warto przygotować się dobrze do rozmowy kwalifikacyjnej. Dzięki temu można jasno określić, czego chce się od pracownika.

Wyszukuj pracowników z wysokiej półki, jeśli cię na to stać. Wiele firm zajmuje się polecaniem i szukaniem takich rynkowych „perełek” dla przedsiębiorstw. Dobrze zapoznaj się z jego CV. Jeśli na dziś nikogo nie potrzebujesz a życiorys jest ciekawy, zostaw go w swojej bazie.

Zaufaj pracownikowi. Powierzaj mu zadania na miarę jego możliwości, doceniaj. Minimalizuj ryzyko odejścia pracowników. Nagradzaj ich, chwal, angażuj w projekty, które mogą podnieść ich poczucie własnej wartości. Nie zakładaj, iż pracownik odejdzie i skopiuje twój pomysł na biznes.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *